ΜΟΝΟΗΜΕΡΑ
Πελλαία Χώρα: Ταξιδεύοντας στο Παρελθόν Σχεδιάζουμε το Μέλλον μας
Περίληψη Προγράμματος
9:00 - 10:45 Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών στον Αρχαιολογικό χώρο της
Πέλλας
Δραστηριότητες πεδίου:
- Χωρισμός σε ομάδες (γεωγράφοι, μηχανικοί, τεχνίτες, αρχαιολόγοι)
- Παρατήρηση του αρχαιολογικού χώρου, εντοπισμός κτιρίων, αγοράς,
ανακτόρου κλπ
- ΄Ασκηση προσανατολισμού
- Εντοπισμός και μετρήσεις του πλάτους των κεντρικών δρόμων, των
παρόδων και των πεζοδρομίων.
- Μετρήσεις των εξωτερικών τοίχων μιας κατοικίας (αναφορά στον
βιοκλιματικό σχεδιασμό)
- Παρατήρηση των δικτύων ύδρευσης-αποχέτευσης (πρόκειται για ένα
εξελιγμένο δίκτυο που προβλέπει και τον καθαρισμό του νερού που
στη συνέχεια διανέμεται στα σπίτια)
- Παρατήρηση των ψηφιδωτών δαπέδων που σώζονται σε πολύ καλή
κατάσταση
- Καταγραφή των υλικών από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα
σπίτια, οι δρόμοι, τα δίκτυα, τα σκεύη, τα ψηφιδωτά
- Αναχώρηση για το Κ.Π.Ε.
11:00-14:00 Προσφορά δεκατιανού
Σύντομη παρουσίαση Video
Εργασίες ανατροφοδότησης:
- Σχεδιασμός επί χάρτου μιας πόλης σύμφωνα με τις αρχές της βιω-
σιμότητας
- Λύση σταυρόλεξου, κρυπτόλεξου, ακροστιχίδας
- ΄Ασκηση προσανατολισμού κατοικίας
- Κατασκευή ψηφιδωτού (αν το επιτρέπει ο διαθέσιμος χρόνος)
- Αξιολόγηση προγράμματος
Λουδίας: Το Ποτάμι μας. Ποτάμι ή Αποστραγγιστικό Κανάλι;
Περίληψη Προγράμματος
9:00 - 9:45 Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών-Προσφορά δεκατιανού
Σύντομη παρουσίαση Video
Αναχώρηση για το πεδίο (Ποταμός Λουδίας)
10:00 - 11:30 Δραστηριότητες πεδίου:
- Χωρισμός σε ομάδες
- Παρουσίαση/ξενάγηση στο χώρο
- Ασκήσεις προσανατολισμού
- Μετρήσεις φυσικο-χημικών μεταβλητών
- Παρατήρηση/φωτογράφηση χλωρίδας-πανίδας της περιοχής
- Συλλογή υλικού (φύλλα,φυτά) για δημιουργία κολάζ
- Παιχνίδι:Κινούμενη γέφυρα
Επικίνδυνο πέρασμα
Κυνήγι θησαυρού
- Αναχώρηση για Κ.Π.Ε.
12:00-14:00 Εργασίες ανατροφοδότησης
- Δημιουργία κολάζ
- Λύση σταυρόλεξου, κρυπτόλεξου, ακροστιχίδας
- ΄Ασκηση τύπου «σωστό/λάθος»
- Αξιολόγηση προγράμματος
Πάικο: Το δάσος μου, το δάσος σου, το δάσος όλων μας
Περίληψη Προγράμματος
9:00 - 10:00 Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών
- Παρουσίαση Video / διαφανειών, συζήτηση κατά τη
διάρκεια της παρουσίασης
- Καταιγισμός ιδεών
10:00 – 10:30 Προσφορά δεκατιανού
Αναχώρηση για το πεδίο (Πάικο)
10:45 - 13:30 Δραστηριότητες πεδίου:
- Χωρισμός σε ομάδες
- Ασκήσεις προσανατολισμού
- Μέτρηση παραγωγικότητας
- Ασκήσεις υπολογισμού ύψους και ηλικίας δέντρων
- Δασικό μονοπάτι (αφουγκρασμός- καταγραφή ήχων, εντοπισμός ιχνών ζώων, παρατήρηση της διαστρωμάτωσης του εδάφους, συζήτηση καθ’οδόν)
- Παρατήρηση της ευρύτερης περιοχής με κυάλια
- Φωτογράφηση χλωρίδας-πανίδας της περιοχής
- Αναγνώριση χλωρίδας με κλείδες
- Παρατήρηση με μικροσκόπιο
- Συλλογή υλικού (φύλλα,φυτά) για δημιουργία κολάζ
Αναχώρηση
Η διάρκεια του προγράμματος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου
Ο Φάνης και η Χρύσα στη Νεροχώρα του Λουδία
Περίληψη προγράμματος
9:00 - 9:15 Προσέλευση / Υποδοχή μαθητών στο πεδίο
9:15 - 10:00 Γνωριμία των μελών της Π.Ο. του Κ.Π.Ε. με τους
μαθητές, σύντομη παρουσίαση του Κ.Π.Ε.
Καταιγισμός ιδεών σχετικά με το ποτάμι
10:00 – 11:00 Γεωμορφολογία της περιοχής (σύντομη περιγραφή)
Κύκλος νερού
Χρήσεις νερού
Εναλλακτικές χρήσεις του ποταμού
Από τι κινδυνεύει το ποτάμι
11:00 - 11:30 Προσφορά δεκατιανού
11:30 - 12:00 Χωρισμός σε ομάδες
Προσανατολισμός με πυξίδα
Παρατήρηση με κυάλια
Αφουγκρασμός ήχων
12:00 - 12:30 Περιβαλλοντικό μονοπάτι κατά μήκος της όχθης
Παρατήρηση χλωρίδας - πανίδας, συλλογή φυτών,
αναγνώριση χρωμάτων, συγκρίσεις, απλές ασκήσεις
μαθηματικών, τι καιρό έχουμε.
12:30 - 13:00 Παιχνίδι ρόλων
Τραγούδια, ποιήματα, μηνύματα, ομαδική ζωγραφιά
13:00 - 13:30 Κατασκευή χάρτινης βάρκας ή παιχνίδι: «Υψώνουμε
το δικό μας πύργο για το περιβάλλον»
Απονομή διπλώματος
Αναχώρηση
Η διάρκεια του προγράμματος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου