ΜΟΝΟΗΜΕΡΑ

 

Πελλαία Χώρα: Ταξιδεύοντας στο Παρελθόν Σχεδιάζουμε το Μέλλον μας

Περίληψη Προγράμματος

9:00 - 10:45      Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών στον Αρχαιολογικό χώρο της

                         Πέλλας

                         Δραστηριότητες πεδίου:

                    -  Χωρισμός σε ομάδες (γεωγράφοι, μηχανικοί, τεχνίτες, αρχαιολόγοι)

                         -   Παρατήρηση του αρχαιολογικού χώρου, εντοπισμός κτιρίων, αγοράς,

                         ανακτόρου κλπ

                         -   ΄Ασκηση προσανατολισμού

                         -   Εντοπισμός και μετρήσεις του πλάτους των κεντρικών δρόμων, των

                         παρόδων και των πεζοδρομίων.

                         -   Μετρήσεις των εξωτερικών τοίχων μιας κατοικίας (αναφορά στον

                        βιοκλιματικό σχεδιασμό)

                         -   Παρατήρηση των δικτύων ύδρευσης-αποχέτευσης (πρόκειται για ένα

                         εξελιγμένο δίκτυο που προβλέπει και τον καθαρισμό του νερού που

                         στη συνέχεια διανέμεται στα σπίτια)

                         -   Παρατήρηση των ψηφιδωτών δαπέδων που σώζονται σε πολύ καλή

                         κατάσταση

                         -  Καταγραφή των υλικών από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα

                            σπίτια, οι δρόμοι, τα δίκτυα, τα σκεύη, τα ψηφιδωτά

                         -   Αναχώρηση για το Κ.Π.Ε.

 

11:00-14:00          Προσφορά δεκατιανού

                             Σύντομη παρουσίαση Video

                             Εργασίες ανατροφοδότησης:

  -   Σχεδιασμός επί χάρτου μιας πόλης σύμφωνα με τις αρχές της βιω-

σιμότητας

  -   Λύση σταυρόλεξου, κρυπτόλεξου, ακροστιχίδας

  -  ΄Ασκηση προσανατολισμού κατοικίας

  -    Κατασκευή ψηφιδωτού (αν το επιτρέπει ο διαθέσιμος χρόνος)

  -   Αξιολόγηση προγράμματος

 

 

 

 


 

 

Περίληψη Προγράμματος

  9:00 - 9:45      Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών-Προσφορά δεκατιανού

                        Σύντομη παρουσίαση Video

                        Αναχώρηση για το πεδίο (Ποταμός Λουδίας)

10:00 - 11:30    Δραστηριότητες πεδίου:

                       -  Χωρισμός σε ομάδες

    -   Παρουσίαση/ξενάγηση στο χώρο

    -   Ασκήσεις προσανατολισμού

    -    Μετρήσεις φυσικο-χημικών μεταβλητών

    -    Παρατήρηση/φωτογράφηση χλωρίδας-πανίδας της περιοχής

    -    Συλλογή υλικού (φύλλα,φυτά) για δημιουργία κολάζ

    -    Παιχνίδι:Κινούμενη γέφυρα

                     Επικίνδυνο πέρασμα

                     Κυνήγι θησαυρού

    -   Αναχώρηση για Κ.Π.Ε.

12:00-14:00     Εργασίες ανατροφοδότησης 

   -   Δημιουργία κολάζ

   -   Λύση σταυρόλεξου, κρυπτόλεξου, ακροστιχίδας

   -   ΄Ασκηση τύπου «σωστό/λάθος»

   -   Αξιολόγηση προγράμματος

 

 


 

  • Πάικο: Το δάσος μου, το δάσος σου, το δάσος όλων μας

Περίληψη Προγράμματος

 

  9:00 - 10:00    Προσέλευση/Υποδοχή μαθητών

                         - Παρουσίαση Video / διαφανειών, συζήτηση κατά τη

                          διάρκεια της παρουσίασης

                        - Καταιγισμός ιδεών

 10:00 – 10:30   Προσφορά δεκατιανού

                        Αναχώρηση για το πεδίο (Πάικο)

10:45 - 13:30    Δραστηριότητες πεδίου:

                       -    Χωρισμός σε ομάδες

-         Ασκήσεις προσανατολισμού

-         Μέτρηση παραγωγικότητας

-         Ασκήσεις υπολογισμού ύψους και ηλικίας δέντρων

-         Δασικό μονοπάτι (αφουγκρασμός- καταγραφή ήχων, εντοπισμός ιχνών ζώων, παρατήρηση της διαστρωμάτωσης του εδάφους, συζήτηση καθ’οδόν)

-         Παρατήρηση της ευρύτερης περιοχής με κυάλια

-         Φωτογράφηση χλωρίδας-πανίδας της περιοχής

-         Αναγνώριση χλωρίδας με κλείδες

-         Παρατήρηση με μικροσκόπιο

    -      Συλλογή υλικού (φύλλα,φυτά) για δημιουργία κολάζ

       Αναχώρηση

Η διάρκεια του προγράμματος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου

 


 

Ο Φάνης και η Χρύσα στη Νεροχώρα του Λουδία

 

Περίληψη προγράμματος

  

 9:00 -  9:15           Προσέλευση / Υποδοχή μαθητών στο πεδίο

 9:15 - 10:00          Γνωριμία των μελών της Π.Ο. του Κ.Π.Ε. με τους

                             μαθητές, σύντομη παρουσίαση του Κ.Π.Ε.

                             Καταιγισμός ιδεών σχετικά με το ποτάμι

10:00 – 11:00         Γεωμορφολογία της περιοχής (σύντομη περιγραφή)

                             Κύκλος νερού

                             Χρήσεις νερού

                             Εναλλακτικές χρήσεις του ποταμού

                             Από τι κινδυνεύει το ποτάμι

11:00  - 11:30         Προσφορά δεκατιανού

11:30 - 12:00          Χωρισμός σε ομάδες

                             Προσανατολισμός με πυξίδα

                             Παρατήρηση με κυάλια

                             Αφουγκρασμός ήχων

12:00 - 12:30          Περιβαλλοντικό μονοπάτι κατά μήκος της όχθης

                             Παρατήρηση χλωρίδας - πανίδας, συλλογή φυτών,

                             αναγνώριση χρωμάτων, συγκρίσεις, απλές ασκήσεις

                             μαθηματικών, τι καιρό έχουμε.

12:30 - 13:00          Παιχνίδι ρόλων

                             Τραγούδια, ποιήματα, μηνύματα, ομαδική ζωγραφιά

13:00 - 13:30          Κατασκευή χάρτινης βάρκας ή παιχνίδι: «Υψώνουμε

                             το δικό μας πύργο για το περιβάλλον»

                             Απονομή διπλώματος

                             Αναχώρηση

 

 

Η διάρκεια του προγράμματος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κεντρική Επάνω